Työhyvinvointi

koivumetsäTavoitteena on lisätä työssä jaksamista ja oman elämän tasapainoa työn, levon ja vapaa-ajan suhteen. Työelämä on hektistä ja paineet ovat kovat. Miten saada ja ylläpitää hyvinvointia elämässään (liikunnan merkitys, ravinto, psyyke)? Elänkö tarpeitani kuunnellen ja voinko sanoa olevani onnellinen?

Työskentelyn rytmityksellä voimma vaikuttaa fyysisen ja psyykkiseen kuormittumiseen. Miten ja mistä hakea motivaatiota rutiinitehtäviin ja miten osata hellittää, kun oma tilanne niin vaatii?

Stressistä ja jännittämisestä on meistä jokaisella kokemus. Jännitys ja stressi vaikuttavat erilailla eri ihmisiin. Jännitystilanteet, joita työelämässä on paljonkin, ovat aina myös stressiä aiheuttavia tilanteita. Useimmat toimivat pienessä jännityksessä hyvin. Kun stressitila tai jännitys menevät yli, toimintamallimme eivät aina ole sellaisia, että ne auttaisivat meitä parhaalla mahdollisella tavalla. Useimmat juuttuvat vanhoihin toimintatapoihin, oravanpyörään, ja lisäävät entisestään työntekoa – tehottomuudesta huolimatta. Kun psyyke voi huonosti, on vaikea antaa “periksi” romahtamisen pelosta. Mitkä ovat kuormittumisen merkkini ja reagoinko niihin ajoissa? Miten täytän akkuani säännöllisesti, ettei se pääse täysin tyhjenemään?

Minkälaisia keinoja minulla on keskittymiseen ja mielen rauhoittumiseen? Miten kohtaan ja hoidan vaikeat asiat? Mitkä ovat keinoni välttelykäyttäymiseen?

Sisällöllisiä vaihtoehtoja: koulutukset, luennointi, ryhmätyöskentely, rentoutus- ja mindfullnessharjoitukset, mielikuvatyöskentely, juoksuvalmennuksen ja työhyvinvoinnin yhdistäminen.